Monday, July 9, 2012

Első nap (Winklern)

Az első napon 9:10-kor indultunk ténylegesen útnak. Székesfehérvárig végigmentünk az M7-es autópályán, majd a 8-as fűúton egészen a szentgotthárdi osztrák-magyar határátkelőig. És csak mentünk, és mentünk, falukon keresztül, aztán A2-es autópályán, amíg el nem érkeztünk Klagenfurthoz. (Leszámítva egy két perces kitérőt a griffeni vár kedvéért. Ami szép.)

A griffeni vár
Klagenfurtnál elhagytuk a csúnya autópályát és szépséges osztrák falvakon keresztül jutottunk el Ebene Reichenau-ig, ahol elkezdődik a csudiszép Nockalmstrasse. Itt legalább nyolcszor megálltunk, hogy össze-vissza fényképezzük a hegyeket és völgyeket (amiket persze a képek úgysem tudnak igazán visszaadni), meg persze az úton-útfélen lófráló teheneket. A legmagasabb pont, ahol ácsingóztunk, 2042 méter magasan leledzett. Aztán egyre csak fogyott a magasság, és laza 1500 méterrel a tengerszint fölött elhagytuk ezt a panorámautat.

Batus a magasban
Gábor a magasban
Innen kanyarogtunk a patakból vad és veszélyes folyóvá serjedő Krems mellett, egészen Spittal an der Drau-ig, ahol meg akartuk nézni a Millstätter See-t, de aztán mégse, mert a sok buta szálloda között nem találtunk egyetlen nyomorék szabad strandot sem… Persze amúgy sem strandoltunk volna… Höhö… Hagyva a tavat, bevetettük magunkat a Möll völgybe, amit szűk 3000 méter magas hegycsúcsok fognak körbe. Itt értük el első napunk úticélját, Winklern-t, ahol az egyszerű kis Vikike számára felfoghatatlan luxus (például törölköző és szappan) uralkodott. Netünk nem volt, ezért nem tudtunk azonnal beszámolni a hihetetlenül fantasztikusan kalandos utunk első napján rögvest.