Thursday, July 26, 2012

Tizenharmadik nap (Gibraltár)

Utunk elsődleges célja Gibraltár, amit ma értünk el. Rondából szerpentineken mentünk le a déli partra, ahonnan már látni lehetett a „Sziklát”, sőt mögötte egészen Afrikát is.
Gibraltár és Afrika a távolból
A szállásunk La Linea de la Concepción-ban volt, azaz „A koncepciós vonal”-ban. A hely a Gibraltári határra települt rá, és nagyjából nyolcvanezer lakosa van, viszont az égegyadta világon semmi nevezetessége. Sebaj, Gibraltárnak van helyette is. Kora délután kicsit pihentünk, hogy ne a melegbe kelljen kimenni, majd négy óra felé elindultunk meghódítani Anglia legkisebb gyarmatát. Annyira egyébként nem is kicsi. Bő fél óra séta volt a határtól a libegő, ami felvitt minket a hegyre, ahol a majmok élnek. Ezekről a faroktalan kis lényekről azt kell tudni, hogy senki sem tudja, hogy kerültek ide pontosan, és miért nem mentek el, de a legenda szerint, amikor elmennek innen, akkor az angolok is.
Bús kis majmóca
A szikla keleti fele egyébként egy meredek szurdok, a túloldalán lehet közlekedni, bár ez erős túlzás. Hála egy rosszminőségű egyeurós térképnek és egy rendőrségi útlezárásnak majdnem két órába került lejutnunk a hegyről gyalog az Európa pontig, étlen-szomjan, ugyanis míg a határ közelében a főutca tele volt kajáldákkal, a félsziget déli egyharmada csak katonai támaszpontokkal, meteorológiai állomásokkal és lakóházakkal szolgál, még az itt elvezető főút is teljesen üres. Az Európa pontnál, a legdélebbi csücsöknél elvileg lett volna egy kávézó, hogy a negyven fokban lehűtse az ide látogató turistákat, de épp felújítás alatt volt. Szóval nagyon tikkadtak voltunk, de legalább meghódítottuk Gibraltárt, amit (úgy tűnik) a legtöbb turista csak a majmok és a DutyFree-k miatt látogat, a déli pontot mindenki messze elkerüli.
Batus harcol a széllel az Európa pontnál, háttérben Afrikával
Este még sétáltunk egy kicsit a La Linea-i tengerparton, gyűjtöttünk köveket és kagylókat, majd mentünk vissza a szállodába.